אירועים

שיח גלריה בתערוכה "דה זון" עם הדס קידר וג'קי פערל

האירוע ייחל בעוד:
על האירוע:

שיח גלריה בתערוכה "דה זון" במרכז לאמנות עכשווית בערד עם האמנית ז'קלין פערל

האוצרת הדס קידר תספר על פאטה מורגנה והזיות במדבר בשבת הקרובה 26.5
 
בשבת הקרובה (26.5 בשעה 12:00) יתקיים במרכז לאמנות עכשווית בערד שיח גלריה בתערוכה "דה זון", העוסקת בתופעת הפאטה מורגנה בראי האמנות. במסגרת שיח הגלריה תארח האוצרת הדס קידר את האמנית ז'קלין (ג'קי) פערל, שיצרה את העבודה "אשתלוט" המוצגת בתערוכה. 
בתערוכה זו משתתפים אמנים מהארץ ומהעולם ששהו בערד במסגרת תכנית שהות האמן הבינלאומית "אמנות אדריכלות ערד". התערוכה משלבת וידאו ארט, מיצבי מציאות רבודה ומציאות מדומה וכן צילום ומיצב. 

"פטה מורגנה היא תופעה אופטית הנקלטת בעיניו של המתבונן וניתנת לתיעוד", כותבת קידר בטקסט התערוכה. "תופעה זו הופכת את המדבר משממה לכר פורה להופעת דימויים מקומיים. מבחינה זו, ניתן לפרש את המדבר כמערכת אקולוגית המייצרת תמונות נעות. התערוכה "דה זון" מציגה אמנות הנעה בין נקודת המבט המדעית, הרואה בתופעה אופטית זו פלא טכנולוגי, ובין נקודת המבט המטאפיזית המזהה את המדבר עם חוויות מיסטיות, מגעים, התגלויות אלוהיות והזיות בתקופות שונות כמסופר בתנ״ך, בברית החדשה, במגילות הגנוזות ובכתבים החיצוניים".

 
היצירה “אשתלוט” (2017-2018) של ג'קי פערל (ישראל) מתבססת על סיפוריהן האוטוביוגרפיים של פועלות במפעל ליצור אשלג שפעל בסדום בשנות ה-30 וה-40. זהו מסע פואטי לסדום הגיאוגרפית, המיתית וההיסטורית.
העבודה, הסובבת סביב סיפורי הפועלות, מהדהדת את סיפורה המיתי של אשת לוט שהתרחש גם הוא בסדום ועוד רשת צפופה של הצטלבויות סמנטיות, פוליטיות וקוויריות. עדויות הפועלות, שהיו פליטות מארצות רחוקות ואימהות שלא הורשו להביא את ילדיהן למחנה העובדים, נפרשות בקטעי יומן ומכתבים בהם הרשו לעצמן לפרוק את כאביהן. החקירה החזותית של מחנה העובדים בסדום מהדהדת את קולותיהן, כמו גם את דמותה המיתית של אשת לוט המרחפת על האזור, ומובילה את היצירה למחוזות רוחניים המשלבים פואטיקה, פוליטיקה ופילוסופיה.
 
המרכז לאמנות עכשווית בערד פתוח בימים רביעי וחמישי בין השעות 9:00-13:00 וכן 16:00-20:00
ובכל שבת בין השעות 11:00-14:00. הכניסה חופשית. בן יאיר 28 מתנ"ס ערד קומה א'. 

לחצו למילוי פרטים וקבלת מידע נוסף:
שם: מייל:
טל: