מידע אודות חוגים לגיל הרך

 

במרכז לגיל הרך אנו שמים דגש על חיזוק קשר הורה - ילד ולכן אנו מציעים מגוון עשיר של פעילויות להורים וילדים. התורמות לחיזוק תחושת המשפחתיות, והעשרה ברמה הקוגניטיבית, המוטורית והרגשית.

סדנאות להורים וילדים

"ניצני הורות" –הכנה ללידה והורות ראשונית 
קורס הכנה ללידה חשוב בכל הריון, אך בעיקר בהריון הראשון, שבמהלכו בני/ות הזוג נחשפים לראשונה בחייהם לאתגרים, תהיות, חששות ושאלות שמעלים ההריון והלידה הממשמשת ובאה. הקורס מיועד לנשים החל בשבוע ה-30 להריונן ובני זוגן. בין הנושאים המועברים בקורס ההכנה ללידה: הכנה נפשית ללידה ועבודה זוגית סביב זה, תנוחות המתאימות לשלבי הלידה השונים, תנועתיות העובר, הכנה להנקה, תקופת משכב הלידה ועוד...


סדנת עיסוי תינוקות 
העיסוי משחרר מתחים, מקל על בעיות גזים, חוסר שקט, כאבים ומחלות ומחזק את הקשר בין האם לתינוק באופן הכי ישיר ומיידי. בשלושה מפגשים, ילמדו ההורים עיסוי רך ואוהב לתינוק בבית. הקורס מיועד לתינוקות מגיל 6 שבועות עד זחילה. מומלץ לכל תינוק וכל הורה.


קורס החייאת ילדים ותינוקות 
סדנת חובה לכל הורה. הקורס בן ארבע שעות אקדמיות בהנחיית מדריכ/ה של מד"א. בקורס יושם דגש על החייאה, מצבי חירום וחנק מגוף זר. כולל תרגול מעשי על בובות סימולציה. בוגרי הקורס יקבלו תעודה רשמית מטעם מד"א.


סדנת ליווי התפתחותי 
סדנא ייחודית לאימהות או אבות ותינוקות המשלבת הדרכת הורים וליווי התפתחותי באמצעות תרגילים לעידוד התפתחות תקינה של התינוק. בהנחיית הפיזיותרפיסטית של היחידה להתפתחות הילד בערד. 3 מפגשים בני 45 דקות.

"זמן אימא"-מעגל אימהות 
אם את אימא לתינוק/ת עד גיל שנה ואת בבית, בואי הצטרפי אל מעגל האימהות שלנו, המקום החם והבטוח בו ניתן לשתף, להתייעץ, להתחזק ולתמוך ובעיקר ליהנות. מפגשים שבועיים בשעות הבוקר במתחם הג'ימבורי.


"האקדמיה להורים" 
מוזמנים להצטרף לקהילה הולכת וגדלה של הורים אשר לומדים כיצד לקיים הורות ישראלית איכותית ומשמעותית, עבורכם ועבור ילדיכם. סדרת הרצאות להורים החל מספטמבר פעם בחודש בשעות הערב.


סדנת "הנאה בתנועה" לקטנטנים 
4 מפגשים ספורטיביים ומהנים המציעים פעילות גופנית באווירה נעימה וכיפית לילדים צעירים. 
"חיבוקי" - הפעלה הורה וילד בתנועה שיר ומשחק. מגיל שנה ועד 2.5 ימי רביעי 16:30 
"ספורטי" – מפגש ספורטיבי חוויתי לילדים בגיל הרך המשלב תנועה ושירי משחק גילאי 2.5 – 3.5 ימי רביעי 17:15 


קבוצות הורים פעילים 
קהילת משפחות צעירות - רוצים לקדם בעיר את מה שטוב לילדיכם? רוצים לעשות שינוי? הצטרפו אלינו לקבוצת ההורים הפעילים העירונית וביחד נבנה עתיד טוב יותר לילדינו. קבוצת ההורים תיפגש אחת לחודש במתנ"ס עם הנחייה מקצועית אשר תלווה את הקבוצה לאורך כל הדרך. 

קבוצת משפחות מיוחדות בערד 
קבוצת הורים לילדים עם צרכים מיוחדים הפועלת בהתנדבות לקידום מודעות ומענים למשפחות וילדים עם צרכים מיוחדים בעיר. הקבוצה אינה סקטוריאלית ודואגת לכלל הלקויות בין אם נראות ובין אם לא. פעילות הקבוצה כוללת מפגשים חודשיים, הרצאות להורים, פעילויות מותאמות לילדים עם צרכים מיוחדים, מפגשים עם נציגי הגופים השונים בעיר וקידום מענים. הקבוצה פועלת בשיתוף המרכז לגיל הרך במתנ"ס ערד ותוכנית פנאי וקהילה. יצירת קשר בטלפון: 08-9551537.