אירועים

הרשמה להסעה: שיח גלריה

האירוע ייחל בעוד:
על האירוע:

הרשמה להסעה: שיח גלריה עם דנה דרויש "נפש חיה בי" + בר ירושלמי משוחח עם ספי הנגבי


שיח גלריה בתערוכתה של דנה דרויש ושיחה בבית הרזידנסי בעקבות הדרכים הקדומות

שבת, 8.5 החל מהשעה 12:00

המרכז לאמנות עכשווית בערד, בן יאיר 28, מתנ"ס ערד 

הסעה מתל אביב בהרשמה מראש בעמוד זה (לא תהיה מכירת כרטיסים על האוטובוס)

 

הצטרפו אלינו לשתי שיחות מרתקות מבית המרכז לאמנות עכשווית, שיתקיימו בשבת, ה - 8 במאי. בגלריית המרכז לאמנות עכשווית ייערך שיח גלריה בתערוכתה של דנה דרויש, "נפש חיה בי", בהנחיית האוצרת לאה אביר ובהשתתפות האמנית, אריק זרחי (פעיל בעמותת "ערד לחי") והאוצר העצמאי וחוקר האמנות גלעד רייך. מיד לאחר מכן, תתקיים שיחה פתוחה לקהל בחאן "זמן מדבר": האוצר בר ירושלמי, המתארח בימים אלה בתכנית השהות של המרכז, ישוחח עם ספי הנגבי, מומחה לעולם המדבר, יוזם ומקים הישוב שחרות. השיחה היא חלק מפרויקט מחקר שמפתח ירושלמי בנושא החייאת הדרכים הקדומות באיזור ערד. 

הסעה מכיכר הבימה בתל אביב ובחזרה (יציאה בשעה 10:00, חזרה לקראת 17:00) זמינה בהרשמה מראש ובעלות סמלית של 10 ש"ח. 

 

 

סדר יום מפורט: 

12:00 שיח גלריה בתערוכתה של דנה דרויש, "נפש חיה בי"

המרכז לאמנות עכשווית בערד, מתנ"ס ערד, בן יאיר 28, קומה 1

בהשתתפות דנה דרויש, גלעד רייך (אוצר עצמאי ודוקטורנט בחוג לתולדות האמנות, אוניברסיטת ת"א) ואריק זרחי (פעיל בעמותת "ערד לחי") ובהנחיית האוצרת לאה אביר.

תערוכת היחיד של דנה דרויש, "נפש חיה בי", מוצגת בימים אלה בגלריית המרכז לאמנות עכשווית בערד. במהלך שהותה בתכנית הרזידנסי בערד בשנה שעברה, מצאה את עצמה האמנית חוזרת שוב ושוב למקום אחד: לפאתי העיר, לאזור התעשייה והמזבלה הראשית, שם חיים כלבים שאינם חיות מחמד אבל גם אינם חיות פרא. מדי ערב, מגיעים למקום פעילים בעמותת "ערד לחי" ומאכילים ומשקים את הכלבים הללו, המנודים, המורחקים, שנדחקו מעבר לגבולות המבט. דווקא בתוך מה שנראה כמו שממון וצחיחות, כמו ערמות של שאריות זנוחות ומבני תעשייה מנוכרים, מבטה של דרויש על חייהם של קהילת כלבי הספר מגלה לנו כוחות חזקים, גאים ושפופים, של הישרדות, חמלה, משפחה וחברות.

סדרת התצלומים של דרויש מעלה באופן ישיר את נושא זכויות בעלי החיים – תחום שהחברה והחקיקה הישראלית מפגרות בו באופן מטריד. בישראל עשרות אלפי כלבים משוטטים, שהטיפול בהם נע ברובו בין התעלמות להמתה ברעל. אלה אינם כלבי בר או פרא, אלא "קאניס פמיליאריס" – כלבי בית, כלבי משפחה, כלבים מוכרים, ממש כמו הכלבים שלנו. הצילום האוהב והמכבד של דרויש מפגיש אותנו עם דמויות שהן אפשרויות של הדמיון ובאותו זמן – כלבים ממשיים, דמויות יחידאיות, בשר ודם, יצירי מציאות יומיומית חסרת רחמים.

 

14:00 "בעקבות הדרכים הקדומות": שיחה בחאן "זמן מדבר" [ההסעה תיקח אתכם לשם ותחזיר]

דרכי המסחר העתיקות מרצפות את חולות הנגב כרשת של עורקי תנועה, שקישרו במשך אלפי שנים בין תרבויות ואימפריות. דרכים אלו לא רק הובילו סחורה חומרית אלא גם שימשו נתיבים למעבר של ידע, טכנולוגיה ותרבות, וקיימו את תשתית החיים המרכזית דרכה התפתחה הציוויליזציה באיזור אגן הים התיכון. האוצר בר ירושלמי, אורח תכנית השהות של המרכז לאמנות עכשווית, ישוחח בשיחה פתוחה לקהל עם ספי הנגבי, מומחה לעולם המדבר, לתיירות אקולוגית ולתיירות המדבר, מקים הישוב שחרות ויוזם משלחות שלום בין לאומיות בדרכי הבשמים, סובב ים המלח, הר כרכום ועוד. השיחה היא חלק מפרויקט מחקר שירושלמי מפתח בנושא החייאת הדרכים הקדומות באיזור ערד.

 

בר ירושלמי הוא אוצר עצמאי ויזם תרבות. הוא בעל תואר ראשון באמנות מאקול-דה-בוזאר (École Nationale Supérieure des Beaux Arts) בפריז ותואר שני באוצרות מגולדסמית' קולג׳ באוניברסיטת לונדון. בין תפקידיו הקודמים שימש כאוצר התוכנית הציבורית (Curator of public programmes) במוזיאון פתח תקוה לאמנות, עוזר מתמחה במחלקת האוצרות של Tate Modern, אוצר משנה של התוכנית לקידום מקצועי לאמנים של Chisenhale studios בלונדון ואוצר לגלריית Fehily Contemporay במלבורן.

ספי הנגבי הוא מומחה לעולם המדבר. יוזם ומקים הישוב שחרות, יוזם משלחות שלום בין לאומיות בדרכי הבשמים, סובב ים המלח, הר כרכום, יציאת מצריים, ויה-מריס. יוזם ומרצה באוניברסיטאות בנושא תיירות אקולוגית ותיירות המדבר בארץ ובעולם.

  

הסעה מתל אביב תצא בשעה 10:00 מכיכר הבימה (ליד ביתן הלנה רובינשטיין). ששעת הגעה משוערת חזרה לתל אביב - 17:00.

להרשמה להסעה (בעלות סמלית של 10 ש"ח) לחצו בתחתית הדף זה. 

צילום: דנה דרויש

 

מחיר: 10
לחצו למילוי פרטים וקבלת מידע נוסף:
שם: מייל:
טל: