אירועים

פתיחת שתי תערוכות חדשות במרכז לאמנות עכשווית בערד

האירוע ייחל בעוד:
על האירוע:

אוצרת: לאה אביר

 

נטעלי שלוסר

אבנים וסימטריה בארץ החולות, פרק ב׳: למרגלות המקדש הכלקוליתי; יקיצת הממלכה והתכשיט הרוחני
בתערוכתה של נטעלי שלוסר מוצגים יותר מעשרה פסלים שנדמים ברגע הראשון לצלמיות קדומות, אבל למעשה מקורם באבנים שהאמנית אספה וצילמה בערד ובאתרים שונים במדבר. במהלך השנתיים האחרונות, היא חצתה את המדבר בליווי מורי דרך, פקחי שמורות הטבע וחוקרים מקומיים, ואספה אבנים מנחל משמר, עין גדי, תל ערד, דרך אדום והר סדום. את תמונות האבנים שאספה מעבדת האמנית במחשב, חוצבת וחותכת בהן בפעולות פשוטות – בחר, העתק הדבק, הפוך, הצמד. היא "מצמידה בין קטע אבן להיפוכו הסימטרי, עד שלא נותר חריץ ולא סדק, בדיוק דיגיטלי מוחלט".

 

אחים מוסלין

תשע שניות מהמותן

האחים מוסלין, תמר לוית ויען לוי, פועלים במקביל וללא הרף בשדות האמנות והאופנה גם יחד, וזזים בין אירופה לבין ישראל. הפעם, מתבונן הצמד במדבר ובעיר שבתוכו, ובאופנים שבהם הגוף הלבוש מקבל ביטוי במרחבים האלה. למפגש בין אמנות ולבוש הצטרפו גם מקום וזמן - ערד והמדבר שהיא חיה בתוכו, והזמנים המשונים, המנותקים והבלתי יציבים שלנו. הניתוק של המדבר מהמולת ה"דחוף" והעכשיו, בשילוב המגיפה, הבידוד והסגר, הובילו לתערוכה שהזמן הוא אלמנט משמעותי בה - האופן שבו הוא נמדד והאופן שבו הוא נחווה.

 

 

שתי התערוכות הופקו במסגרת חממת מפעל הפיס לאמנות בערד ובתמיכת משרד התרבות והספורט. תערוכתה של נטעלי שלוסר בתמיכת קרן בשביל האמנות וחברת סו-פאד. 

 

דימוי: נטעלי שלוסר, ביצה מערב אסיה, 2022, הדפסת צבע פוטופולימר תלת ממד, סטרטסיס. צילום: דוד חקי

לחצו למילוי פרטים וקבלת מידע נוסף:
שם: מייל:
טל: