אירועים

קינוקלאן - ערב סרטי הכיס של נשות ערד

האירוע ייחל בעוד:
על האירוע:

ערב סרטי הכיס של נשות ערד 
12 נשים מערד והסביבה השתתפו בסדנה ליצירת סרטים בסמארטפון. התוצרים יוצאים לעולם בערב חגיגי!
 
תכנית שהות האמן של המרכז לאמנות עכשווית בערד מארחת אמנים רבים מהארץ ומהעולם. בספטמבר האחרון התארחה בתכנית יוצרת הקולנוע עטורת הפרסים דנה גולדברג.
במסגרת פעילותה הקהילתית העבירה דנה סדנת "סרטי כיס" בת 4 מפגשים לנשות העיר ערד, מטעם עמותת "קינוקלאן" שייסדה. במסגרת הסדנה יצרו נשות ערד 15 סרטים בני 1-3 דקות של רגעים והרהורים מעולמן.
"12 נשים מתקבצות בחדר אחד", מתארת דנה גולדברג את התהליך. "12 נשים בעיר מדברית, בסוף הקיץ. הן מגיעות ומציגות את עצמן, מתיישבות סביב שולחן גדול ומוציאות טלפון נייד. מישהי זורקת לחלל ש"כאן לא יבקשו לסגור טלפונים", ולרגע כולן צוחקות יחד. זה נכון. כאן לא יבקשו מהן לסגור טלפונים. לא יבקשו מהן להכניס אותם לתיק או להניח בסלסלה עד סוף המפגש. להיפך. במרחב הזה, שאנחנו חולקות אחת לשבוע במשך חודש, 12 הנשים האלה פותחות טלפונים. פותחות אותם כמו שפותחים ספר או מחברת – כדי ללמוד, כדי לרכוש שפה. וכמו בכתיבה תמה, כששורות רחבות מתמלאות קווים ראשוניים, מהוססים – הן לומדות את האלף-בית של השפה האודיו-ויזואלית, ומתרגלות אותה, ומתנסות בה, וכל אחת מנסחת בכנות גדולה, בהתכוונות גדולה – חלקי משפטים מהעולם הפנימי שלה".
"הגעתי לסדנה מתוך סקרנות ואהבת הצילום", כותבת לאה פליישר, ממשתתפות הסדנה. "כל פגישה הייתה חוויה. לפגוש את דנה, תסריטאית מקצועית ואדם נפלא. את הפרויקטים שלי - חיבור בין ציור נוף של מרים ושיר שכתבה על גבעת חרסית, והפרויקט השני - מצפור ערד, בחרתי מתוך אהבה למקום".
כותבת בפייסבוק משכית הודסמן: "בעת האחרונה אני חווה התקרבות והיכרות מחודשת עם ערד, בעקבות המעבר לבית על שפת המדבר, וגם בזכות יוזמות קטנות כמו זו שהביאה לערד את דנה גולדברג הנפלאה לשהות אמן. דנה יסדה את עמותת קינוקלאן, ובמהלך שהותה בעיר, נפגשנו, קבוצת נשים מדהימות, רובנו מערד, על מנת ליצור סרטי כיס. וכך מעבר למפגש המרגש עם נשים מופלאות ובמאית מעוררת השראה, העמקתי את החיבור לעיר".  
אחרי סיום שלב עריכת הסרטים, יתקיים בחמישי בשעה 20:00 במרכז לאמנות עכשווית בערד ערב הקרנה בהשתתפות כל היוצרות, על כוס יין של יקב "מדבר" וכיבוד קל.

לחצו למילוי פרטים וקבלת מידע נוסף:
שם: מייל:
טל: