המרכז לאמנות עכשווית בערד

ערד מחזון לחיזיון פרק א

אנה ופנר קאמוס + דוד ופנר / איתי זיו / ליהיא ילין + רז רוזקין / רחל ינאי / רות דורית יעקבי / אוהד מטלון / מרב מרודי / איברהים נווג'ה / אייל סגל / שמעון פינטו / בוריס קופילביץ' / הדס רשף / תמר רודד שבתאי / שרה שחדה / אריאל תמיר

התערוכה מציגה עבודות של אמנים שהתגוררו בעבר או מתגוררים כיום בערד ובוחנת את האופן שהפרויקט המודרניסטי-ציוני משתקף בעבודותיהם. לתערוכה שלושה חלקים המבוססים על ההיסטוריה ועל המבנה הפיזי של העיר: חלל הכניסה - חזון; חללים פנימיים - צורות חיים; חלל קצה - חיזיון.


בחלק החזון מוצגת עבודת הווידיאו המפעל, 2015 של ליהיא ילין ורז רוזקין - מחווה לסרט "המזח" של קריס מארקר, המבקשת לבחון את הנרטיב הציוני-מודרניסטי של "אנו באנו ארצה". חלקה המרכזי של התערוכה, צורות-חיים, משמשת כסיסמוגרף לצמיחת האמנות בערד בעשורים הראשונים בצל החזון המודרניסטי. בחלק זה מוצגות יצירות של אמנים מערד ומהקהילה הבדואית בסביבתה. החלק המסכם של התערוכה, חיזיון, מציג יצירות בעלות קול יוצא דופן, הנשמע מחוץ להגמוניה של האמנות הישראלית. רוחה של רות דורית יעקובי (שהלכה לעולמה בשנה שעברה) שורה על חלק זה של התערוכה וצובעת אותה בגווני הווייתה הנפשית הייחודית.

לכתבה באתר "ערב רב"

ראיון עם מרב מרודי ב"כלכליסט"