הופכות ת'יוצרות - מיזם חיים בתנועה

מופעי אומנות מרגשים אותך? תמיד חלמת להיות היוצר של מופע כזה? להבין מה עומד מאחורי היצירה עד שמגיעה לקהל? יש לך הזדמנות חד פעמית ליהנות מכל אלו!

מתנ״ס ערד בשיתוף מועצת מפעל הפיס לתרבות ואומנות מביאים לעיר את סדרת מופעי המחול הייחודית מאת הכוראוגרפים המובילים בארץ!

סדרת המופעים המרגשת הזו מתחילה כבר במוצ"ש הקרוב והמופע הפותח הוא מופע אינטראקטיבי וחינוכי בו הקהל משתתף במלאכת הכוראוגרפיה והאומנות. בעזרת צמד רקדניות וירטואוזיות שירקדו לפי הכוראוגרפיה שיצור הקהל-ייווצרו מופעי מחול קצרים ומרגשים. לא סתם שם המופע הוא "הופכות ת'יוצרות" – אורין יוחנן היוצרת והכוראוגרפית של המופע מחליטה להפוך את כללי הצפייה המקובלים ולהחליף בין הדמויות של הקהל והיוצר. הקהל שבדרך כלל משמש כצופה פסיבי במופע, מקבל הזדמנות חד פעמית להיכנס אל תוך נעליו של היוצר ולהתמודד בזמן אמת עם השאלות והבחירות האומנותיות ולראות כיצד אלו משפיעים על ייצור מציאות חדשה ואחרת פעם אחר פעם.

הצופה הפעיל במופע יזכה להמחשת שלל המושגים המרכיבים את מעשה הכוראוגרפיה ובעצם הצופה הפעיל והיוצר – יכנס אל "מאחורי הקלעים" של היצירה המתהווה ויהיה חלק ממנה תוך הבנת המשמעות של מושגים מתוך עולם האומנות כמו: העמדה בחלל, פסקול, סגנון תלבושות ותפאורה, איכויות תנועה; כל אלו מקבלים מקום גדול בבחירות האומנותיות של היוצר והקהל זוכה לקחת בהם חלק פעיל.

לא מדובר בסדנת מחול אלא במופע מחול אומנותי הנותן לצופה הזדמנות להיות חלק מתהליך היצירה תוך כדי צפייה במופע; בסיומו יתקיים גם שיח עם היוצרות האמיתיות העומדות מאחורי היצירה. אורך המופע הוא כ-90 דקות ומתאים לכל הגילים, מי שמתעניין באומנות ובמחול, מי שמתעניין ביצירה וברקע ליצירה, מי שרוצה ליצור ולצלול אל תוך תהליכים אומנותיים; ובכלל – בין אם יש לכם רקע במחול ובין אם זה מופע המחול הראשון שלכם - זוהי חוויה מרגשת וחד פעמית וההנאה מובטחת!

המופע "הופכות ת'יוצרות" יתקיים במוצ"ש ה-6 בנובמבר בשעה 19:00 במתנ"ס ערד. כרטיסים במחיר מסובסד לתושבי העיר ניתן לרכוש באתר המתנ"ס.

כאמור מיזם "חיים בתנועה" היא סדרה של שישה מופעי מחול מאת הכוראוגרפים המובילים בארץ, מטרת המיזם, שמובילה מועצת מפעל הפיס לתרבות ואומנות זו השנה השלישית, הינה להביא את מופעי אומנות המחול אל תוך המרכזים הקהילתיים בערים הקטנות ובכך לקרב צריכה של תרבות במרחק נגיעה מהבית. כלומר, אתם לא צריכים לנסוע רחוק, פשוט להגיע למתנ"ס וליהנות ממופעי מחול מהנים וייחודיים במחיר מסובסד שלא משאיר מקום להתלבטות – 10 ₪ בלבד. מספר המקומות למופעים הינו מוגבל, ניתן לרכוש כרטיסים מראש באתר המתנ"ס. פרטים על המופעים הבאים יתפרסמו באתר ובעמוד הפייסבוק של המתנ"ס (מתנ"ס ערד).