סיכום 2021 במתנ"ס!

קיבלנו את שנת 2021 עם הסגר הגדול של ינואר, הגבלות קורונה לקראת החגים והמון חוסר ודאות; אך למרות כל אלו – שום דבר לא עצר את העשייה של צוות עובדי המתנ"ס המסור למען התושבים!

עם מבצע החיסונים המבטיח שהתחיל בעיצומו של חודש דצמבר אשתקד, האופטימיות הייתה בשיאה. החזרה לחיים נורמליים נראתה לנו קרובה מתמיד וכך גם כל ההכנות לקראת השנה החדשה!

כל כך הרבה תוכניות גדולות שחיכו לצאת לפועל קיבלו דחייה נוספת עם הסגר הגדול של ינואר 2021 בתוספת עננה כבדה. מזל שהאנשים במתנ"ס לא מפסיקים לחשוב ולחפש פתרונות ואיזה כיף שהתושבים בעיר משתתפים ולוקחים חלק בכל האירועים! אז מה היה לנו בשנה המורכבת הזו? הנה התמצית:

 

היישר מהסגר של ינואר יצאנו אל תוך "ספארי האורות" המשוגע באמצע המדבר! חגיגות פורים בצל ההגבלות בתוספת כפור מדברי דרשו יצירתיות רבה! "ספארי אורות" הביא למסלול המוטורי בערד 350 רכבים ובתוכם 1,500 תושבי העיר שנהנו מחוויה זוהרת ומיוחדת! ילדים, הורים, נוער ומבוגרים – כולם נהנו מהקרנבל המהפנט באמצע המדבר! וגם הפנינג שבועות מושקע בפארק יהושפט היה לנו, כמיטב המסורת הארצישראלית עם מיצג משאיות וטרקטורים והצגת ביכורי התינוקות החדשים של העיר,  פעילויות יצירה לכל המשפחה, מוסיקה ומופעי מחול – הכל באוויר הפתוח ותחת מגבלות הקורונה. ברגע האחרון ההפנינג נדחה בעקבות יום גשום וסוער אבל אם הקורונה לא עצרה פה שום דבר אז בטוח שמזג האוויר גם לא יכול לנו. תושבי העיר הציגו היענות גדולה והוכיחו שוב כמה הקהילה שלנו מגובשת!

אירועי "חמישי ברובע" היוו סיפתח לפסטיבל ערד והם התקיימו כנגד כל הסיכויים, רגע לפני ההתפרצות הגדולה של הגל הרביעי! אף אחד לא היה מוכן לוותר על יריד הלילה האהוב של הקיץ והוא התקיים למרות הכל תחת מגבלות הקורונה הרבות. בכל יום חמישי בחודשים יולי-אוגוסט התקיים פסטיבל רחוב ססגוני ברובע האומנים בעיר: על הבמות עלו אומנים והרכבים מוסיקליים מקומיים וחיצוניים, רקדנים, שחקנים, יריד אומנים מקומי ועוד – עוגני הבילוי של הרובע שגשגו עם מאות משתתפים מדי ערב! לראות כל כך הרבה תושבים בכל הגילים נהנים ביחד מאירוע כזה מעלה נוסטלגיה מהפסטיבל המיתולוגי של פעם. לא כך?

 

ואפרופו פסטיבלים וחגיגות, אין מישהו שפספס את החגיגה היוונית של המתנ"ס שהתקיימה בחודש אוקטובר! הרחבה החיצונית של המתנ"ס הפכה כולה לטברנה ענקית, צבועה בלבן וכחול, עם שולחנות עגולים וכיבוד כמיטב המסורת; וזמרת יוונייה אחת שעשתה לכולם שמח על הלב וסחפה אותם אל תוך הלילה! הגבלות הקורונה הוציאו את הטברנה לאוויר הפתוח והקריר, אבל כל הקלאסיקות והשירים האהובים  של יוון עשו לנו חם בלב, והאמת היא שאף אחד לא נשאר לשבת על הכיסא בלילה הזה. גם הקונסרבטוריון היה שותף להנגשת אירועי מוסיקה לתושבי העיר וחנך את האולם המשופץ והחדש עם הופעות אומן אקוסטיות של אומנים מהשורה הראשונה ובהם: מיכה שטרית, נורית גלרון וגיא ויהל. תושבי העיר כבר לא צריכים לנסוע רחוק כדי ליהנות ממופעי מוסיקה איכותיים וגם ממחיר נוח.

 

ומי שבכל זאת רוצה לצאת מהעיר יכול לעשות זאת בחסות מחלקת התרבות שחידשה את הטיולים המאורגנים באוקטובר האחרון, אחרי יותר משנה של דחיות וביטולים בעקבות המגבלות. אנשי ערד מצביעים ברגליים ונהנים לטייל בארץ שלנו, הטיולים מתמלאים בזה אחר זה ומתקיימים באופן אינטנסיבי. הם מתגבשים בשיתוף עם קבוצת חשיבה של מתנדבות פעילות מהעיר מה שמבטיח תכנים מרתקים והנאה צרופה. החל מסיור מקיף בעמק האלה, טיול מלא באשדוד, פארק אריאל שרון וגם מהראשונים לבקר ולקבל סיור מודרך בתערוכה של יאיו קוסאמה!! בשלושה חודשים בלבד קבוצת המטיילים שלנו הגיעה להספק מרשים ונראה שזו רק ההתחלה.

 

אוהבי התרבות והאומנות נהנו השנה מפתיחה של ארבע תערוכות חדשות ומרתקות במרכז לאומנות עכשווית בערד! אחת מהן היא "הקופסא" בה מוצגות עבודותיהם של אומניות ואומנים תושבי העיר וסביבתה והיא עוררה עניין רב במיוחד. היום מוצגות בתערוכה שתי תערוכות חדשות וחשובות: "ילדות" של האומנית רום אלקאדי ו"בעיות מילוליות" של האומנית ניצן סט. ניתן לבקר בערוכות בגלריה וליהנות מסיור מודרך ללא עלות – רק להגיע ולצרוך עוד ועוד אומנות!

 

הקטנטנים והוריהם שמחו השנה במיוחד לשמוע על הפתיחה החגיגית של משכנו החדש של המרכז לגיל הרך: המבנה החדש קיבל תוספת של שלושה חדרי טיפולים חדשים ומאובזרים לשימוש היחידה להתפתחות הילד, חדרי תצפית ועוד. גם הקליניקה החדשה להנקה עברה למבנה החדש והיא פעילה בכל יום שלישי ומציעה ייעוץ וליווי מקצועי לתושבות העיר. הג'ימבורי האהוב במתנ"ס פינה מקום למשחקייה החדשה והמאובזרת בכל טוב, שנפתחה לאחרונה לשימוש ילדי העיר במחיר מסובסד!

 

ואם בהתחדשות עסקינן, כדאי לציין שהקאנטרי עבר למתנ"ס לפני שנתיים, טרם התפרצות הקורונה. ההנהלה התחלפה ועברה לידי המתנ"ס שחיש פתח בסדרה של שיפוצים ושדרוגים של המתקנים בחדר הכושר, בבריכות ובסאונות! גם המחיר שופץ והתעדכן והקאנטרי קלאב הפך להיות אטרקטיבי מתמיד! המחירים המיוחדים הקפיצו את מספר המנויים ועם כל הסגרים שהיו לנו - טוב שיש את הקאנטרי כדי להוציא אנרגיות, לעשות ספורט ולהכניס קצת כושר ובריאות לגוף; וטוב עוד יותר שזה כל כך קרוב לבית. מטרת העל של הקאנטרי היא לעשות שינוי באורח החיים של התושבים ולהנגיש כושר ובריאות לכולם ונראה שהוא בדרך לעשות זאת בגדול!

 

גם מחלקת הספורט מצליחה לעמוד במטרות שלה ולהגיע להישגים חדשים! החניכים של חוגי הספורט שלנו בקארטה, היאבקות וג׳ודו השתתפו השנה בתחרויות ארציות ובינלאומיות וקטפו מדליות וזכיות רבות במקומות הראשונים והעלו את ערד על המפה! אלופים כבר אמרנו?!

 

גם מרכז להב״ה עבר לפעול תחת המתנ״ס השנה וגם הוא התחיל במתכונת עבודה אינטנסיבית עם מעל ל-70 קורסים לכל הגילים ובתחומים מגוונים כמו: אקסל, הכרת המחשב, וואטסאפ עסקי לעסקים של ערד, רשתות חברתיות, תפעול סמארטפון ועזרה לאוכלוסיה המבוגרת בשירותים הדיגיטליים. קורס תכנות חווייתי וראשוני לילדים וקורס פוטושופ יוקרתי הם רק חלק מהחידושים שהמרכז מתכנן להביא לתושבים השנה.

 

בוחרים בשישי הוא פרויקט עירוני פורץ דרך בשיתוף פעולה של המתנ״ס ומחלקת החינוך, שיצא לפועל באוקטובר השנה לאחר המון סימני שאלה על פתיחת שנת הלימודים. הפרויקט מחבר בין הלמידה הפורמלית לבלתי פורמלית, מציע חוויית לימודים שונה ומגוונת ורצף למידה ייחודי. זהו פרויקט חשוב שהגיע בדיוק בזמן אחרי שנה של סגרים ולימודים בזום.

 

צעירי העיר המשיכו גם השנה ליהנות מליווי אישי וצמוד של מחלקת הנוער ומרכז הצעירים: החל משלב ההכנה לצה"ל, קיום תוכניות להעצמת הנוער ותוכניות המדצ״ים, תוכנית מח״ץ בשותפות עם מטרווסט ניו ג׳רזי ואופקים שמחברת בין נערים יהודים בארץ ובחו״ל - בחסות מחלקת הנוער;ועד לשחרור מצה"ל, סדנת המשתחררים המפורסמת וקורסים נוספים לחיילים משוחררים בחסות מרכז הצעירים. צוות המרכז המחודש והצעיר מציע ייעוץ והכוונה ללימודים וקריירה ומלגות, סדנאות העשרה ופנאי, סיוע בכתיבת קורות חיים ומציאת עבודה, וגם קורס פסיכומטרי שהובא לצעירי העיר עד לפתח הבית!

 

המתנ"ס, יחד עם הגופים שהוא מתפעל מוכיח שוב ושוב שדברים טובים יכולים לצאת למרות ההגבלות והאתגרים; ולמרות שגם הפעם קיים החשש מסגר בתחילת השנה החדשה – אין ספק שיקרו פה דברים נפלאים במהלך שנת 2022! אז נצלו את כל האירועים שיהיו ותיהנו מהם! גם מהשירותים החדשים, מכל המתקנים שמוצעים לרווחתכם - עומדים מאחוריהם אנשים שעובדים וחושבים ללא הפסקה על כל מה שיעשה לכם טוב! שנת 2021, היה לנו עונג גדול! אנחנו מחכים בקוצר רוח לשנה האזרחית החדשה!