האם חוזרת עטרה ליושנה?

אי אפשר היה להתעלם מהתחושה הזו. כל מי ששם פעמיו אל כיכר העיר המרכזית בימי חמישי האחרונים בוודאי הרגיש זאת: האורות הצבעוניים, המוסיקה, דוכני האומנים, הפסלים האנושיים, המופעים המתחלפים והאנשים; בהפקתו המשובחת של אגף תרבות וקהילה במתנ"ס, הכיכר קיבלה בחזרה ולו במעט, את הזוהר המיתולוגי של פסטיבל ערד שכל כך ייחלנו לו.

פסטיבל "חמישי בעיר" שהתקיים החודש, הוא ההמשך המתבקש לאירועי "חמישי ברובע" של השנה שעברה. לאחר הביקורות הטובות והביקוש של התושבים להנחיל מסורת חדשה - המתנ"ס לקח על עצמו את הפרויקט הגדול הזה מתוך ההבנה של שיש צורך אמיתי בקיום אירועי תרבות איכותיים "אין האוס", כמו שאומרים, כדי לחזק את העיר ואת הקהילה הצומחת. בשילוב עם פרויקט חידוש הכיכר בשיתוף עמותת "העירה", מרחב הכיכר הוא הבחירה המושלמת לאירועים קהילתיים.

פסטיבל "חמישי בעיר" הוא אמנם לא הפסטיבל הגדול שיתקיים בחודש הבא, אך הוא בהחלט השאיר רושם ענק על מאות תושבי העיר שפקדו את הרחבות! ברחבת המתנ"ס התקיימו הופעות חיות של אמנים מתחלפים בתשלום סמלי: האומנים איזי, מופע שנות ה-90 עם הזמרים גדי אלטמן (בוטן מתוק בקרקס) ונופר כהן (דה ווייס), עלו על הבמה החגיגית והרימו את הקהל עם הופעות מדהימות; ברחבה המחודשת של המרכז המסחרי נהנו התושבים ממופעים מדליקים לכל המשפחה ללא עלות:כמו מופע הקרקס של החנונים והטירה המופלאה, פסלי חיים ועוד. זה היה כל כך מרגש לראות את המרכז המסחרי מתמלא באנשי העיר, במשפחות, ילדים וצעירים... ולחזות בקהילה המתחזקת!

אין ספק שצוות המתנ"ס עובד קשה כדי לקיים כאן אירועי תרבות איכותיים ומגוונים. חמישי בעיר שיתקיים הערב יסגור את הפסטיבל, עם מופע אפרוקובנה משגע לכל המשפחה, מופע הפסנתר של ארקדי דוכין המופלא במחיר מיוחד והפתעות נוספות. אז למרות שזו עונת הפסטיבלים בכל הארץ – הפעם אפשר וכדאי להישאר בבית.