אירועים

שיח גלריה- לרגל נעילת התערוכה "מרחב בלתי צפוי" כחלק מסדרת תערוכות הקופסה

האירוע ייחל בעוד:
על האירוע:

מוזמנים.ות לשיח גלריה עם האמנים המציגים: אבישי פלטק, נטלי אילון, אנה גרינבנד ודפנה הרשקוביץ

 

אוצרת אורחת : תמר רודד שבתאי

 

על התערוכה:


ב20/01/22 נפתחה תערוכה קבוצתית חדשה בגלריה, כחלק מסדרת התערוכות החד-שנתית "הקופסא". סדרת התערוכות מתבססת על יצירתם של אמניות ואמנים מהאזור, שבתערוכה זו מציגים לצד אמניות ואמנים שהתארחו בתכנית שהות האמן של המרכז. לאוצרות התערוכה הוזמנה השנה תמר רודד שבתאי, אמנית ואוצרת שגדלה וחיה בעיר. הקול הקורא שהפיצה בקרב תושבות ותושבי העיר הזמין אותם לצאת לשוטט ולגלות מחדש את המרחב היומיומי המוכר, כתיירים בעירם. עבודותיהם של האמניות והאמנים שהגיעו מחוץ לעיר אף הן מתבססות על פעולת השיטוט ועל איסוף "ממצאים" שונים, כדרך ליצירת קשר עם המקום. ממצאים אלו אינם משמשים רק ליצירת ידע קונקרטי, עובדתי ובינארי, אלא כמצע המוביל אל יצירת מיתולוגיה אישית על המקום.

 

ההוגים שארל בודלר וולטר בנימין מיקמו בכתיבתם את המשוטט כדמות בלתי נפרדת מההוויה העירונית ומהשיח הפוליטי סביב רעיון ״העיר״. אך מה מקומם של המשוטטים מחוץ לפריז ומחוץ לערי מטרופולין בכלל? של המתהלכים במרחב ה'ריק', המוקף מדבר של ערד וסביבתה? היצירות בתערוכה באות להשיב בדרכן על שאלות אלה.

 

בין שתי נקודות המבט השונות, הפנימית והחיצונית, של יוצרי ערד והאמנים המתארחים בעיר, נרקמו תמות משותפות כגון העיסוק בלילה: תבליט שנוצר בעקבות התבוננות בשמיים זרועי כוכבים , במדבר שאינו מופרע בידי אור מלאכותי (זהר גוטסמן); תמונה מונפשת בה נראית תאורת לד עירונית המפריעה את החשכה בתפר שבין העיר למדבר (אנה גרינבנד); ציורים של צמחים מקומיים הזוהרים באור הפלאש של המצלמה, הנראה כאור פנימי הבוקע מהם (אבישי פלטק); ומבנים אדריכליים שצולמו בשעת לילה בחשיפה ארוכה (אלי סינגלובסקי). ההליכה אל יעד לא נודע, אפלת הלילה ותהליך היצירה עצמו, בכל אלה קיים "מרחב בלתי צפוי", המחכה להתגלות.

 

.תמונה: אבישי פלטק, צלף קוצני,שמן על בד, 2022
צילום: לנה גומון

לחצו למילוי פרטים וקבלת מידע נוסף:
שם: מייל:
טל: