הפנינג פתיחת שנה 2021!

המתנ"ס השיק ביום חמישי האחרון את חוגי השנה בהפנינג מלהיט ומרגש!

הפנינג החוגים שהתקיים ברחבה החיצונית והפנימית של המתנ"ס וכן בכיתות הסטודיו, חשף את החוגים המגוונים ואת צוות המדריכים המקצועי. משתתפי החוגים מהשנים הקודמות, שהופיעו בפני הקהל, הציגו את המיומנויות ואת הכישורים עליהם עבדו במופעים קצרים ומרתקים:

משה ניקלסברג, דאן 10 ואלוף עולם בקארטה, הציג במופע סולו מדויק את אומנות התנועה בקארטה ואת המיומנויות החשובות אותן יפתח בלימוד הקארטה כספורט.
החוג של משה מתאים לגילי 5-10. חוג נוסף שמלמד קארטה בסגנון שוטוקאן מועבר על ידי המאמן אריה צוקרמן והמדריך ולאד שינקרנקו. לחוג זה יש קבוצת מתחילים לגילי 5-10 וקבוצת בוגרים. אומנות הקארטה מפתחת מיומנויות רבות כמו: ביטחון העצמי, קואורדינציה, שיווי משקל, כושר גופני וגמישות, ריכוז וכוח.

מיד לאחריו הציג אלכס וולפסון, מדריך חוג קרקס קש"ת כבר 25 שנים - להטוטים ופעלולים ססגוניים ושמחים! משתתפי החוג הציגו גם הם מיומנויות מגוונות. אימוני החוג כוללים פיתוח כושר גופני כללי, גמישות, אקרובטיקה, ג'אגלינג, הליכה על קביים, רכיבה על חד אופן ועוד. במסגרת החוג תינתן הכשרה קרקסית מקצועית שמטרתה להכשיר את החניכים להופעות בז'אנרים השונים. יש קבוצת קטנטנים בגילי 5-6 וכן קבוצת נוער בגילי 10-18.

ואז מופע מחול קסום של להקת הריקוד "סורפרייז" שהכניס אותנו אל תוך אגדה. את החוג מדריכים אוקסנה וויטלי פבלוב והם עובדים על לימוד של מגוון סגנונות ריקוד: קלאסי, בלט, ג'אז, עממי ומודרני. את הכוראוגרפיה מלווה מוסיקת אגדות ומחזות זמר. החוג מתאים ומומלץ לקטנטנים החל מגיל 3 ועד 15 וגם למבוגרים. קבוצה נוספת של בלט בלבד מתאימה לגילי 6 ומעלה.

אחרי הלהקה עלתה קבוצת הקטנטנים של להקת ג'אז ווקאלי, עם מופע מקסים ומרגש המשלב שירה וריקוד. אחריהם עלה מופע סולו של משתתפת החוג עם השיר "girl on fire" בליווי תנועה. החוג שם דגש על פיתוח היכולת הווקאלית ככלי נגינה טבעי ומשלב הקלטות באולפן, נסיעה לפסטיבלים ועוד. את החוג מעבירה לילה לובקוב ומתאים לגילי 5-18.

הקטנטנים והבוגרים ממועדון ההיאבקות הפגינו יכולות מרשימות וטכניקות שונות של הרמות וזריקות. המתאמנים במועדון מפתחים כוח סיבולת, גמישות ועוד יכולות פיזיות חשובות. במועדון עובדים על מגוון סגנונות היאבקות: יוונית-רומית, נשים וחופשית. המאמנים במועדון: אלכס סגל ויבגני ספוז'ניקוב. המועדון מקבל ילדים החל מגיל 4 ויש קבוצות גיל מגוונות לילדים, צעירים ומבוגרים. 

הקבוצה הצעירה של חוג ג'ודו חצתה את הבמה בגלגלונים, קפיצות מיוחדות ועוד פעלולים מגניבים ומגוונים. הג'ודו מפתח קואורדינציה, בטחון עצמי, חיזוק הגוף, גמישות, משמעת עצמית ופתרון לבעיות מוטוריות רבות. ניתן להירשם לחוג כבר מגיל גן, עד סוף בית ספר יסודי וקיימת גם קבוצת בוגרים. המדריך של החוג: מוטי ביטון.

את סדרת המופעים סגרה "ריטמיקס" עם מופע סטפס קצבי. למי שלא מכיר - סטפס הוא סגנון הריקוד המגניב ביותר! בעזרת הקשה על הרצפה בנעלי הסטפס הייחודית הרקדנים מפיקים מקצבים שונים ומעניינים! החוג מתאים למבוגרים ומתקיים בשתי רמות, מדריך: יפים גלייזר.

בסיום המופע החלה הרקדת ענק של החוג לריקודי עם בליווי המדריכה אסתר לוי-אלון.

תוך כדי המופעים, הוצבו ברחבת המתנ"ס הפנימית עמדות משחק והפעלות לילדים ולמבוגרים כמו עמדת דוקים ענקיים, שחמט רצפתי, משחקי עץ, סדנאות ועוד. בקומה העליונה התקיימו מפגשי היכרות עם חוגים נוספים:

בסטודיו רימון פגשנו את רועי גור, שחקן בתיאטרון הפרינג' ובתיאטרון באר שבע ומדריך את חוג התיאטרון לכיתות ד'-ו' ו-ז'-ט'. המפגש היה מצחיק ומשעשע ועשה היכרות ראשונית עם תוכן החוג: משחקי תיאטרון ופנטומימה, עבודת משחק עם מסיכות, סצנות ואלתור ועוד. חוגי תיאטרון מפתחים -את הדמיון, היצירתיות, יכולת האלתור ועוד. חוג דרמה לדוברי רוסית בהדרכת אולג לוזאי מתאים לגילי 7-14; אנסמבל תיאטרון פריזמה מתאים למבוגרים והוא ללא עלות, אך מותנה באודישן קצר. 

בסטודיו ארז פגשנו את יפעת סלע, המדריכה של מחול מודרני שקיבלה את פני המבקרים במוזיקה עכשווית ובאביזרים צבעוניים כמו: חישוקים, כדורים ובדים! החוג של יפעת מתאים לקבוצות גיל מגוונות החל מגילי גן חובה ועד לנוער ומבוגרים. מחול מודרני שם דגש על פיתוח קואורדינציה, מוטוריקה ויציבה ומומלץ לכולם.

בכיתת אשל נהנינו מההתנסות והמגע בקרמיקה, ענת רובינשטיין המדריכה של החוג הסבירה שיש מגוון רחב של טכניקות לפיסול וקדרות שנכיר במהלך השנה וגם נעבוד על יצירות שונות בליווי אישי וקבוצתי. החוג הוא רב גילי מגיל 5-15 ויש קבוצת מבוגרים. חוגי יצירה נוספים למבוגרים: עיצוב ויצירה שעובד על טכניקות שונות בעבודה עם בד, עור, דמוי עור ועוד; וחוג סריגה ורקמה ליצירת פריטי לבוש וחפצי נוי.

מי שמתחבר לאומנות וציור ומעוניין ללמוד ולפתח את המיומנויות - ימצא את מקומו בחוג האומנות של אינה גוטמן. אינה חיכתה לנו עם שפע של חומרי אומנות ועם הסבר ראשוני על כל הנושאים אותם היא תלמד במהלך השנה: שיעורי מאסטר קלאס, נופים, דומם, דמיון וחופש יצירה. יש קבוצות גיל שונות החל מגיל 7 ועד למבוגרים.

בכניסה למתחם המתנ"ס קיבלו את פנינו החבר'ה של מרכז הצעירים, עם עגלה מלאה בעציצים, כלים לשתילה ואדמה להכנת עציצים אישיים – עצרנו כמובן והכנו לעצמנו עציצים צבעוניים שיקשטו לנו את הבית. מרכז הצעירים פועל לפיתוח וקידום האוכלוסייה הצעירה בעיר במגוון רחב של תחומים ונראה שהבחירה בחלוקת עציצים מבטאת את החזון לצמוח ולגדול. בדוכן שלצידם הציגו במלוא התפארת והגאווה נבחרת הרובוטיקה של תפוח פיס - את הרובוט המגניב שהם בנו, שיודע לירות כדורים למרחקים וגם לאסוף אותם אחר כך! אלופים! גם שבט מצדה ותנועות הנוער בעיר עמדו וקיבלו את פניהם של הצעירים והוריהם וסיפרו על העשייה שלהם בעיר ובכלל.

כל מי שהגיע נהנה ומצא מקום, היה ערב מהנה שהמחיש את כל ההיצע והשפע שיש בעיר - לגיל הרך, לילדים, לצעירים ונוער וגם למבוגרים ולבני הגיל השלישי; ובקיצור, כל אחד ימצא את חפצו בתוך כל הטוב שיש למתנ"ס ערד להציע.

את תקציר מופעי החוגים וסרטונים נוספים מההפנינג ניתן לראות בהיילייטס בעמוד האינסטגרם של המתנ"ס: @matnasarad
לחוגים נוספים ולחוברת המתנ"ס המלאה: https://www.matnas-arad.org/designFiles/2131630312098rand.pdf