באיחור אופנתי... סיכום 2022 במתנ"ס ערד!

סיכום 2022 במתנ"ס ערד

וואו! איזו שנה זו הייתה, קטפנו הישגים בתחומי הספורט, קיימנו אירועי תרבות מכל הסוגים לכל הגילאים, יצאנו לטיולים ברחבי הארץ כקהילה, ציינו את חגי השנה בדרכים מקוריות, פתחנו את המבנה החדש של הגיל הרך ואת הלולו בר במרכז הצעירים, סיימנו את השיפוץ בקאנטרי היפייפה שלנו, אירחנו תורמים ואמנים והרשימה ממשיכה וממשיכה.

 

ספורט
בספורט, גרפנו הצלחות בכל תחומיו! בכדורגל, קבוצת הבוגרים שמשחקת בליגה הארצית, נמצאת כעת במקום הראשון המוביל לעליית ליגה ומתבססת על שחקנים מקומיים עם ניסיון עשיר בליגת העל ונבחרות ישראל. בכדוריד, הקבוצות משחקות בליגות תחרותיות מטעם איגוד הכדוריד. מדי שבוע, קבוצת הבוגרים הפועל "יוסי אברהמי" ערד, מתמודדת לעלייה לליגה הלאומית וגם היא נמצאת במקום הראשון בטבלה עם שמונה ניצחונות מתוך שמונה משחקים. השנה נפתחה קבוצה חדשה לכיתות ג'-ד' המתבססת על לימוד בסיס הכדוריד תוך תנועה חוויה ומשחקים רבים. בתחום ההיאבקות, אירחנו כ-60  ספורטאים מנבחרות ההיאבקות של מולדובה, ליטא, אסטוניה, אוקראינה ובולגריה ועוד 80 ספורטאים ממועדוני היאבקות מכל הארץ השתתפו בתחרות ההיאבקות הבינלאומית ע"ש חנן ברק.  ובקיץ האחרון, פתחנו קבוצת "מיני בייק" -רכיבה על אופנועי ספורט בהדרכת לאון בנישו בעל הרזומה העשיר ביותר בישראל- עשה עלייה מצרפת, נחשב לגדול הרוכבים בישראל כאשר השתתף בתחרויות בינלאומיות בנבחרת צרפת. 

 

מופעי מחול וסרטים
בינואר אשתקד, ישבנו וחשבנו כיצד נביא לתושבים שלנו את התרבות בלי אולם עם כיסאות מרווחים אדמדים, במה חדשה ומרשימה ושטיח אדום? הפשלנו שרוולים והתחלנו עם שתי תוכניות, האחת "חיים בתנועה" ביוזמת מפעל הפיס ועמותת הכוראוגרפים, פרויקט ייחודי של 6 מופעי ריקוד אינטימיים המלווים בשיח אמן. השנייה, מדי חודש, הפכנו את אולם הקונסרבטוריון לבית קולנוע קטן ואינטימי, בו הוקרנו מדי שבוע סרטי הקולנוע הישראלים המוצלחים ביותר ובסופם התקיים שיח עם יוצרי ואו שחקני הסרט. אחד מהם היה כוכב הסרט "יותר ממה שמגיע לי", יעקב זאדה, בן ערד שלא הסתיר את ההתרגשות לחזור לעיר בה גדל והערכים עליהם התחנך בכפר נרדים. תכנית זו הופעלה בשיתוף מפעל הפיס והאקדמיה לקולנוע.

הגלריה
המרכז לאמנות עכשווית בערד, עלה מדרגה ואירח תערוכות מגוונות ומוצלחות. כמו גם אמנים מהארץ ומחו"ל במסגרת תכנית שהות אמן, שהגיעו לחוות את המדבר, להתנתק מהכל ולהתחבר ליצירה. בין האמנים שאירחנו הייתה האמנית מרינה פוזנר שהזמינה את כולם לדבר על אהבה, האמן האוסטרי ריינהולד ציסר שהגיע בעקבות הצבת פסל בעיר. שהיה שיתוף הפעולה הראשון של המרכז לאמנות עכשווית עם הפורום האוסטרי לתרבות. בחודש מרץ התאגדה משלחת של אנשי מדע ואמנים ממגוון תחומים בהובלתו של בר ירושלמי, אוצר, יזם ואורח קבוע ברזידנסי ובגלריה שלנו. יחד הם יצאו להחיות את הדרכים הקדומות של הנגב ולספר מחדש את סיפורן בתערוכה "אדום" שהוצגה לאחר מכן בגלריה. בימי שבת, אירחנו אמנים וסדנאות בשיתוף התוכנית "שבת ישראלית" של משרד התרבות. אנסמבל פריזמה התארחו בתערוכת "הקופסה: בסלון", לאחר שהציגו את הסיפור ההיסטורי של ערד, בהפקה מקורית וקהילתית "ראשונים" שהוצגה בחגיגות 60 שנה לערד וסחפה ביקורות נהדרות.  

טיולים
יצרנו קבוצת משפחות צעירות, שיצאו יחד לטיולים בימי שבת השמשיים בערד והסביבה והוצאנו טיולים לרחבי הארץ, זכינו לבקר בתערוכה של רות דורית יעקובי ז"ל במוזיאון הרצליה לאומנות עכשווית, בפרוזדור ירושלים מלווים בסיפורי השיירות לירושלים בזמן מלחמת העצמאות, בגליל העליון נשארנו לילה מרוב שהיה כיף ועוד טיולים מהנים ומעניינים. מדי חודש ירדנו באוטובוס מאורגן לעין גדי, לצפות בהצגות הכי חדשות של התיאטראות הכי נחשבים בארץ.

  

חגים ומועדים
בפורים חזרנו בזמן לשנות ה-80 עם מופע מטריף של להקת הקאברים LIKE QUEEN שהרקידו את הקהל עד שהמשטרה הגיע להנמיך את המוזיקה, קריאות מגילה, סדנת יצירה והצגה לקטנטנים בשיתוף המרכז לגיל הרך, מסיבות נוער וצעירים וכמובן הפורימון האגדי שזו מסורת של שנים! את פסח פתחנו ביריד המתנות הגדול, בו יוצרים מקומיים פתחו דוכן ברחבת המתנ"ס ואתם התושבים הגעתם לפרגן ולרכוש מתנות לחג באווירה קהילתית, בחוה"מ הגיעו התושבים בהמוניהם ליום הבריאות העירוני "בריא לי". ברחבת ולובי המתנ"ס הוצבו דוכנים של קופות החולים ונציגותיהן המהממות שנתנו פרטים ומידע, הרצאות של רופאים מומחים והמתנדבים של מד"א עם האמבולנס שהגניב את כל הילדים ומתנדבי איחוד הצלה שהדגימו ולימדו החייאה. בסוף הערב קינחנו במופע הילדים הסוחף של חבורת "התפוזים". בהמשך חוה"מ הגיעו לבמה ברחבת המתנ"ס שני אמנים ענקיים, שימי תבורי, שהרטיט את לבבותינו עם הלהיטים הכי מוכרים ואהובים שלו ולמחרת, דקלה עם הקול שלא נגמר, במופע אינטימי ומרגש. ובשבועות, בשיתוף המרכז לגיל הרך, חגגנו את שבועות בהפנינג ע-נ-ק-י! לראשונה בפארק יהושפט המרהיב. מעל 2000 אנשים הגיעו להנות מתחנות ההפעלה והיצירה, מופע לכל המשפחה של תיאטרון אספלט וכמובן מטקס ביכורי התינוקות המסורתי! בסוכות, מסורת "בתים פתוחים" נמשכה גם השנה, בפעם השמינית(!!). אמני העיר פתחו את דלת ביתם, התקיימו אירועי אמנות ומוזיקה, טיולים בעיר ובסביבתה ועוד.

 

המרכז לגיל הרך פתח את המרכז החדש במבנה החדש בטקס גזירת סרט חגיגי ומרגש! המרכז קיים סדנאות רבות וטובות כגון סדנת קליעת צמות, צילום סמארטפון וקורס עזרה ראשונה שהתמלא כל כך מהר ומיד נפתח קורס נוסף! עוד היו כנס הנקה, הרצאה לגמילה מחיתולים ועוד פעילויות מיוחדות להורים וקטנטנים. בקאנטרי קלאב, סגרנו את שנת הלימודים תשפ"ב ופתחנו את הקיץ בשני אירועי הפנינג ענקיים, שבוע אחר שבוע בשישי בצהריים. הילדים נהנו ממתקנים מתנפחים, דמויות שטח, מוזיקה והבריכה היפייפיה שכולנו כל כך אוהבים. בלהב"ה נפתחו קורסים רבים ומצויינים כמו קורס הפוטושופ שגרף מחמאות, קורס אופיס לילדים שהתמלא במהירות ומיד נפתח קורס נוסף ולאחרונה, בשיתוף מרכז הצעירים, נפתח קורס שיווק דיגיטלי של המכללה הטכנולוגית שמתקיים ממש בימים אלו עם כיתה של 20 משתתפים מצויינים ומצוינות!

 

בקונסרבטוריון למוזיקה, אירחנו את פסטיבל הפסנתר הבין לאומי הראשון בערד! מאסטרים ומורים בעלי שם בינלאומי בעולם הפסנתר והמוזיקה ותלמידים מצטיינים מכל רחבי הארץ, הגיעו לערד להעביר ולהשתתף בכיתות אמן הרצאות ורבי שיח וכמובן בקונצרטים מושקעים, עם מיטב הרפרטואר לפסנתר. בנוסף, התארחו בקונסרבטוריון משלחות של תורמים מארה"ב,  מקהלת "צלילי זהב", בהובלתה וניצוחה של סבטלנה גוטמן חגגה 30 שנות פעילות, ובשותפות עם חברנו בJNF ארה"ב, התחלנו להפעיל תכנית נגינה בבתי הספר היסודיים בעיר. במרכז הצעיריםנפתחו מחזור אחר מחזור של קורס הפסיכומטרי של HIGH Q , התקיימו סדנאות חיילים משוחררים, מופעי סטנדאפ, נפתח ״מועדון לאקדמיה״ אשר הכנה מיומנויות רבות לסטודנטים בעיר וחולקו מלגות רבות ביריד המלגות הגדול שהתקיים ביוני. מועדון לאימהות צעירות אחרי לידה התגבש ומרכז הצעירים הוכיח כי העיר לגמרי בצמיחה דמוגרפית! תוכניות ״מקומית״ למנהיגות נשית בעיר צמחה לה ותחום הנגשת התעסוקה לתושבים גדל והתחזק לצד קיום ירידי תעסוקה. בספטמבר נפתח ה "לולו בר", בר-קפה קהילתי עם מחירים נוחים ואוכל טעים ובחודש המונדיאל נהנו התושבים מהקרנות המשחקים על מסך ענק לצד בירה ואווירה טובה.

 

מסורת חדשה שפתחנו השנה היא "חמישי בעיר" שהתקיים בחודש יולי. התושבים נהנו מיריד חגיגי, עם הופעות רחוב, דוכנים, מוזיקה ואמנים מקומיים. האירוע התקיים מכיכר העיר המחודשת ועד רחבת המתנ"ס שם התקיימה מאוחר יותר הופעה חיה. זכינו לארח על במת המתנ"ס את איזי שהרים את הנוער באוויר,  THE 90' SHOW שהרקידו את הקהל עם הלהיטים שכולם אוהבים וארקדי דוכין המרגש. וביום רביעי האחרון לחודש יולי, חנכנו את פארק יהושפט בהופעת ענק ראשונה! הדשא התמלא במחצלות מול השקיעה, בירות ופופקורן, הורים עם ילדים על הכתפיים, רחבה מלאה בצעירים מול שני הזמרים הענקיים רותם כהן ואלה לי להב שבאו לעשות שמח!

זכינו לארח בחודשי הקיץ אמנים מוכשרים נוספים. אסף אשתר, רוחמה רז וסי היימן היו SOLD OUT באולם הקונסרבטוריון האינטימי ושרי שרפה את רחבת המתנ"ס בהופעה בלתי נשכחת שהעמידה את הקהל לפזז ולרקוד כאילו אף אחד לא מסתכל.

 

בחודשים האחרונים פתחנו את אולם דולב המשופץ, המחודש והיפייפה! מיד התחלנו עם "סינמטק דולב", סרטים ישראלים, סרטי ילדים וסרטים לכל המשפחה בעלות סמלית, אירחנו את כנס המקהלות האגדי שמתקיים כל שנה ובסוף דצמבר, אגף תרבות של המתנ"ס, ארגן לכם את מיטב האמנים והסטנדאפיסטים בשלושה ימים אינטנסיביים ובלתי נשכחים של פסטיבל הצחוק: "צחוק והעיר הקטנה". הכרטיסים נחטפו כמו תפוזים בפרדס בפרסומת של פרימשהו ואין ספק שזוהי תחילתה של מסורת בעיר!

זו הייתה שנה גדושה בפעילויות, מופעים ועשייה של צוות עובדי המתנ"ס המסורים והמדהימים! אנחנו מתכננים לכם שנה נוספת בלתי נשכחת, עם אירועי תרבות מהשורה הראשונה, טיולים, קורסים, ספורט ועוד הרבה הפתעות טובות נוספות! לחיי 2023!